Monday 1 September 2008

Szürkület sugár és naplemente - Crepuscular Ray and Sunset

Tegnap ismét megszínezte a sztratoszférában levő vulkáni por a naplementét. A képek Dunavarsányban készültek. Kb 15 perccel azután, hogy eltűnt a nap a horizonton, szürkületi sugarak jelentek meg. Nagyfelbontású panorámaképek a következő oldalakon tekinthetők meg: ( 1 - 2 - 3 - 4 ).

The volcanic dust in the stratosphere gave the sunset vivid colours again. The photos were taken yesterday in Dunavarsány, Hungary. About 15 minutes after the sun had sunk in the horizon, crepuscular rays appeared. High-resolution panoramas can be seen at the following links: ( 1 - 2 - 3 - 4 ).









*
A szúnyograj, amivel meg kellett küzdeni minden egyes fotóért. :)

The swarm of mosquitos I had to fight for each and every photograph. :)

2 comments:

Anonymous said...

Mikor vettétek észre a sávokat először? Nálam 19:10-kor tűntek fel.

Gyönyörű képeket csináltál! Most az egyszer örülnék neki, ha eltakarodnának a Ci-k estig. Felmennék a kilátóhoz.

Ágnes Kiricsi said...

Én szerintem már 19:00-körül észrevettem. Még az autóban ültünk, mikor megláttam, hogy csíkos az ég, és mondtam is, hogy ismét jó naplemente lesz.

Jó lenne ma estére is valami.